Jak przygotować nieruchomość do sprzedaży?
Sprzedaż mieszkania lub domu to najczęściej jedna z największych transakcji w życiu. Mimo to wiele osób publikuje w internecie ogłoszenia ukazujące zabałaganione pokoje pełne niedoróbek, które nie zachęcają potencjalnych właścicieli do odwiedzin. Wbrew pozorom nie trzeba wykonywać gruntownego remontu, by przyciągnąć zainteresowanie kupujących. Wystarczy kilka drobnych zabiegów, aby nieruchomość przestała odstraszać, a zaczęła zachwycać.
Wszystko w porządku
Ukrycie kosmetyków ustawionych na łazienkowych półkach, włożenie przyborów kuchennych do szuflad, powieszenie ubrań w szafach; takie proste zabiegi sprawią, że pomieszczenia wydadzą się bardziej uporządkowane. Warto zdjąć ze ścian elementy personalizujące wnętrze, jak zdjęcia i dyplomy, które nie powinny rozpraszać oglądających. Czyste powierzchnie i umyte okna sprawią, że pokoje będą jaśniejsze. Ważne, aby zadbać o drożność przejść; korytarz zapełniony obuwiem domowników i puchowymi kurtkami albo fotel w progu salonu sprawią, że mieszkanie straci na użyteczności.
Cieknący kran, oderwany uchwyt
W każdym domu znajdzie się kilka usterek, których naprawa nie jest skomplikowana ani droga, mimo to nikt nie ma motywacji, by je zreperować. Przygotowanie nieruchomości do sprzedaży jest dobrym powodem, aby wymienić pękniętą uszczelkę, dokręcić drzwi w szafce, wywabić plamę z dywanu i uzupełnić ubytek farby na ścianie. Te działania sprawią, że potencjalny właściciel nie będzie oglądał pomieszczeń przez pryzmat niedoróbek, które mogą ośmielić go do negocjacji ceny.
Napisanie ogłoszenia – spójrz i zachwyć się!
Tak przygotowane mieszkanie należy dobrze sfotografować. Zdjęcia powinno się wykonywać w dziennym świetle, aby ukazać, że wnętrze jest jasne. Ciekawym pomysłem będzie przedstawienie rozkładu pomieszczeń. Dla wielu kupujących znaczenie ma okolica, warto więc opisać, jaką odległość trzeba pokonać, by dotrzeć na przystanek, do sklepu, szkoły, parku itp. Należy także podać zalety nieruchomości, poinformować, jakie wyposażenie wchodzi w skład oferty (meble, AGD). Ważne jest wybranie dobrej strony na publikację ogłoszenia, najlepiej bez ponoszenia kosztów związanych z jego zamieszczeniem.
Neuromarketing, czyli zmysłowe oglądanie wnętrz
Neuromarketing wykorzystuje znajomość o zachowaniach człowieka i jego zmysłach do lepszego przedstawienia oferty. Ważnym czynnikiem, pomijanym przez wiele osób pokazujących mieszkanie, jest zapach. Przewietrzenie pokoju to podstawa, warto także umieścić w łazience świeże, pachnące ręczniki. Zbyt intensywne zapachy mogą odstraszać, trzeba więc działać na zmysł węchu z rozwagą. Ponadto można włączyć delikatną muzykę, aby potencjalny właściciel czuł się komfortowo. W przypadku wieczornego oglądania nieruchomości, należy zapalić wszystkie światła, aby ukazać wnętrze jako jasne i przestronne.
Przygotowując mieszkanie do sprzedaży, warto przejrzeć ogłoszenia np. w portalach oferujących płatne lub darmowe ogłoszenia sprzedaży nieruchomości i sprawdzić istniejące rozwiązania pod kątem optymalnego przedstawienie własnej nieruchomości.